dinsdag 8 maart 2011

Van de projectleider: de vuilnis op het kamp

Ik kan mij nog goed herinneren toen wij de 1e keer ( 7 jaar geleden) met 40 man op het kamp aankwamen. Het was erg heet en het stonk er behoorlijk, zeker als iemand met een auto het weer leuk vond om een wolk stof / zand over ons heen te laten komen. De lucht bleef om je heen hangen al ging je iedere dag onder de douche. We waren ingeënt tegen de meest vreselijke ziektes, in de hoop zo beschermt te zijn tegen alles wat er aan ziektekiemen rond ging op zo ’n kamp.
Er lag erg veel vuilnis overal en omdat we veel handen hadden, werd er geopperd om vuilnis te gaan ruimen. Dat leek mij in ieder geval geen goed idee. Allereerst was het al moeilijk om maar ergens gewoon te beginnen, vervolgens wist je niet waar je er mee heen moest. Maar ik vond het risico’s op ziektes het grootst.
Vorig jaar constateerden we dat het kamp nog vuiler werd. Ook in februari jl. zag ik weer vuilnisbulten op deze vuilnishoop waar zoveel mensen op leven.
Mij als projectleider was ook gevraagd om te kijken of we geen schoonmaakproject konden starten.
Maar in ons gesprek met de baron vertelde hij uit zichzelf dat in het voorjaar er een grote schoonmaakactie gaat beginnen om het kamp helemaal vuilnisvrij te maken. Grote 5 kuubs containers zullen worden geplaatst. Nadat het kamp schoon gemaakt is krijgen de mensen allemaal een container. Echter die wordt alleen tegen betaling geleegd. Ik ben dus benieuwd hoe het er van de zomer uit zal zien en ook hoe het met de vuilniscontainers zal gaan.
Dit dus weer even uit de ervaringen die we bij ieder bezoek op doen.
Hartelijke groet,

Berend
PS geef gerust reactie. Kan ook via mijn mailadres

Geen opmerkingen:

Een reactie posten