dinsdag 25 januari 2011

Van de projectleider: uit de stuurgroep en contact met Beregowo

Gisteravond mocht ik langs komen bij de stuurgroep voor het maandelijkse overleg. Best wel spannend want in de afgelopen weken had ik het tussenrapport mbt het haalbaarheidsonderzoek voor een project in Munkacs opgeleverd.
Na een prima gesprek gaf voorzitter Harry te kennen dat de stuurgroep tevreden was met het opgeleverde product en kreeg ik toestemming om verder te gaan op de voorgestelde weg. Ik begrijp dat jullie daar natuurlijk graag wat van willen wegen.
Nou ik zal bij deze er iets van vertellen. Uit de gevoerde gesprekken kwam met name de noodzaak naar voren om iets te doen op het gebied van:
  1. gezondheid (medische post, samenwerking met het ziekenhuis)
  2. hygiene (toiletten, wasmachines)
  3. educatie (scholing, preventie, normen en waarden)
  4. officiƫle papieren (geboorte- en legitimatiebewijzen)
  5. humanitaire noodhulp
In de komende reis (16 – 19 februari) gaan Harry en ik weer samen op stap om met alle betrokken nieuwe gesprekken aan te gaan. Dit gaan we dan doen om inzicht te krijgen naar zaken waar echt draagvlak voor is en waar mensen zelf op zitten te wachten.
Uiteraard heb ik even met Corine gebeld via Skype. Ideaal middel om gratis te bellen. Werkt soms niet helemaal goed, maar het lukte deze keer ook weer om de stand van zaken met elkaar te delen. Corine zal weer aan de slag gaan om afspraken te maken en te plannen. Ook zal ze weer ons onderkomen op Lavki regelen.
Omdat dit toch weer een aardig lang stukje is geworden beloof ik de volgende aflevering ook nog een inkijk in het zigeunerhuisje te plaatsen.
Hartelijke groet,
Berend
PS geef gerust reactie. Kan ook via mijn mailadres bvanduijvenvoorde@kpnplanet.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten