dinsdag 18 januari 2011

van de projectleider: een mini zigeunerhuisje

Harry en Roelie kwamen vanavond bij mij langs met een grote doos, waar een kinderfiets in had gezeten.
Nu wist ik inmiddels dat de familie van der Laan niet voor een kleintje vervaard is, maar in grote eendracht hadden ze een zigeunerhuisje nagebouwd en ingericht. Het zag er werkelijk fantastisch uit. Ik verwacht dat er eerdaags wel een mooie foto van op de website komt te staan.
Ik mag namelijk morgenavond in Gorssel (in de buurt van Deventer) bij een plattelandsvrouwenvereniging “de Passage” een avond vullen met informatie over het wel en wee van de zigeuners in de Oekraïne. En wat is dan mooier dan aanschouwelijk onderwijs. Met je eigen ogen zien in wat voor een beperkte ruimte een zigeunergezin leeft. Ik ben benieuwd naar de reacties.
Ik zal het jullie laten weten.

Berend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten