dinsdag 1 februari 2011

Van de projectleider: Weisz spreekt in de Bondsdag

Zo kopte de krant 27 januari en was een avond eerder Zoni Weisz op het journaal te zien, terwijl hij als vertegenwoordiger van de zigeuners de Bondsdag mocht toespreken.  Hij wees met name op de mensonterende omstandigheden waarvan in Oost-Europa nog steeds sprake is onder de zigeuners. Heel mooi dat hij dit onder de aandacht van heel de wereld mocht brengen.
Ik probeer in Nederland ook een heel klein steentje bij te dragen. Ik heb namelijk een afspraak kunnen maken met Esmé Wiegman van de ChristenUnie. Zij heeft, als tweede Kamerlid, met ondermeer als  portefeuille volksgezondheid , oog voor minderheden in de samenleving. Na de Prov. Statenverkiezingen hoop ik haar DV te ontmoeten en zal ik het zigeunerkamp Munkacs onder haar aandacht proberen te brengen.  Haar voorganger  Cynthia Ortega heeft een keer een bezoek aan Munkacs gebracht en daar met Ruszlan gesproken.
Verder probeer ik momenteel via een Nederlandse landbouwattaché in Washington te kijken of hij is zijn netwerk ook Nederlands ambassadepersoneel in de Oekraïne heeft zitten. Ik ken hem van een aantal jaren geleden en hij was altijd iemand die graag over de wereld trok en overal contacten had. Ben dus benieuwd.
Ik had beloofd  om ook nog een inkijkje in het zigeunerhuisje te geven. Die belofte wil ik vandaag waarmaken.
Harry heeft net vanavond het hele model weer opgehaald voor een demo op school.
Laten we in onze gebeden de minderbedeelden in onze maatschappij niet vergeten.

Hartelijke groet,
Berend
PS geef gerust reactie. Kan ook via mijn mailadres bvanduijvenvoorde@kpnplanet.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten