donderdag 13 januari 2011

De tros is los.

Als oud varensgezel spreekt de titel van dit blog wel aan. Ik wil er mee aangeven dat DV vanaf nu zoveel mogelijk wekelijks een blog van mijn hand op de website van de Stichting Munkacs zal verschijnen.
In oktober 2010 ben ik door het bestuur van de Stichting Munkacs gevraagd om als projectleider een haalbaarheidsonderzoek uit te voeren naar de mogelijkheid van een nieuw project in Munkacs. Dat leek me een leuke klus en ben toen begonnen met het schrijven van een projectplan. Ik kreeg hierbij hulp van Corine van der Kooi. Zij woont en werkt al ruim 12 jaar in de omgeving van Mukachevo. Zij wilde wel met mij dit project gaan doen. Heel grappig is eigenlijk dat zij Hoogkerk goed kent. Corine heeft wortels in Hoogkerk. Haar opa en oma woonden hier, waardoor zij tot 1995 regelmatig in Hoogkerk was. Zo weten jullie ook iets van haar achtergrond.
Ik werk zelf als projectmanager bij het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie en heb al een heel aantal jaren ervaring in het uitvoeren van projecten.
Het is bijvoorbeeld belangrijk dat je veel tijd en energie steekt in de voorbereiding van een project. Dat verdien je later dubbel en dwars terug.
Ik heb dan ook samen met de stuurgroep een omgevings- en een risicoanalyse uitgevoerd. Zo kwam heel mooi in beeld welke belanghebbenden er rondom het zigeunerkamp zijn. Tijdens onze decemberreis (verslag staat op de website) hebben we dan ook veel gesprekken gevoerd met die groep mensen. Dat leverde veel gegevens op. Die zijn inmiddels allemaal in een rapport verwerkt. Ik ga daar in het volgende blog wel wat verder op in. Voor nu wil ik het er eerst even bij laten.
Tot een volgende keer,
Berend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten