donderdag 20 januari 2011

Van de projectleider: Op bezoek in Gorssel

Zoals gezegd ben ik dus naar het Gelderse Gorssel getogen om daar een presentatie te geven over het werk van de Stichting Munkacs onder de zigeuners van Munkacs.
Het was een mooie avond. Er waren zo ‘n 30 dames op af gekomen en ook een collega van mij die in dat dorp woont, dus dat was erg leuk.
Na eerst wat muziek van Amoro Del te hebben laten horen heb ik een korte quiz met de dames gehouden. Het bleek dat bv de meesten dachten dat de zigeuners uit Siberiƫ kwamen.
Ook hebben ze het mini zigeunerhuisje in de koffiepauze goed bestudeerd. Daarna heb ik ze gevraagd wat ze allemaal misten in zo ’n huisje.
Het was voor velen schokkend om vast te stellen, dat er geen keuken en toilet aanwezig waren. Dat een potkachel dienst doet als verwarming en kookelement. Herinneringen aan vroeger kwamen wel naar boven.
Ik werd aan het eind hartelijk bedankt en ging niet met lege handen naar huis. De dames hadden al maanden spulletjes voor kinderen ingekocht en verzameld. Allemaal plastic tasjes met daarin zeep, tandenborstels, kleurpotloden en pennen en dergelijke. Erg mooi. Bovendien kreeg ik een envelop met inhoud mee voor de stichting. Dus ik kon, op een gezegende avond terugkijkend, met een goed gevoel huiswaarts keren.
Verder zal ik me deze week moeten voorbereiden op het stuurgroepoverleg van volgende week.
Ik meld me daarna wel weer.
Hartelijke groet,
Berend
PS geef gerust reactie. Kan ook via mijn mailadres bvanduijvenvoorde@kpnplanet.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten