vrijdag 7 september 2012

Van de projectleider; Hulp uit Hongarije.

Deze keer ging ik niet alleen op stap of samen met een ander maar met een hele groep, namelijk de kinderwerkers voor het zomerkamp 2012.

Dat was erg gezellig en ook leuk om weer met “nieuwe” Oekgangers  op stap te gaan. Zelfs eentje die nog niet eerder had gevlogen.

Over het reis verslag zal ik verder niets schrijven want dat hebben anderen al uitgebreid gedaan.

 
 
 
In Budapest huren we nu al jaren auto’s bij Cargorent. Onze vaste persoon op de luchthaven is Ildiko. Zij had al een heel aantal keren belangstellend gevraagd wat wij allemaal wel deden daar in de Oekraïne. Ook had ze me gezegd wel een keertje mee te willen om daar eens te kijken.

Deze keer was het ook wel bijzonder, want ze had een lading splinternieuw speelgoed achter in onze bus gezet en enkele dozen met kleding en schoenen. Helemaal super dus. Zodra er foto’s zijn waarop kinderen te zien zijn met dit speelgoed zal ik dat zeker een keer plaatsen.

Verder was er nog een man op het vliegveld die mij een stapel Bijbels mee zou geven voor de kinderwerkers van het kamp. Dit zijn dan cadeaus van de Nederlandse kinderwerkers aan de Oekraïense kinderwerkers. Die Bijbels kregen we met korting en bovendien kregen we nog een doos met studie boeken mee voor de kerkleiding op het kamp (gratis). Zou zie je maar dat ook vanuit een land waar ook nog veel hulpverlening plaatsvindt toch omgezien wordt naar de medemens in de Oekraïne.

Deze blog is weer een opstapje aan een aantal nieuwe blogs. Ik zal die de komende weken op zaterdag plaatsen op de site van de stichting.

Mochten er vragen zijn laat het me gerust weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten