woensdag 9 februari 2011

Van de projectleider: Voorbereiding reis Munkacs

Volgende week is het al zo ver, dan gaan Harry en ik weer voor een aantal dagen naar de Ukraine. We zullen daar opnieuw een aantal gesprekken gaan voeren met stadsbestuurders, doktoren en de kampleiding. Corine is dat momenteel allemaal aan het voorbereiden. Ook gaan we kijken bij een ander project waarbij op een kamp toiletten zijn neergezet. Misschien heel geschikt om ook op Munkacs te gaan gebruiken. Ik ben er dus best benieuwd naar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat niet wij gaan bepalen wat we denken dat goed is voor het kamp, maar dat de bewoners zelf dit aangeven. Want als je geen draagvlak hebt voor een project dan ga je de doelstelling zeker niet halen. Uiteindelijke doelstelling is onder meer het verbeteren van de levensomstandigheden van de zigeuners op het kamp Munkacs.
Verder heb ik van de week ook mijn voortgangsrapportage over de maand januari voor de stichting gemaakt. Dinsdag 15 februari is er weer stuurgroep overleg. Woensdag 16 februari gaan we dan vertrekken en we hopen zaterdagavond 19 februari weer veilig thuis te komen.
Willen jullie bidden voor een vruchtbare reis en een behouden thuiskomst?
De volgende weblog zal pas over 14 dagen komen, dan kan ik tenminste wat vertellen over ons bezoek.
Hartelijke groet,
Berend
PS geef gerust reactie. Kan ook via mijn mailadres bvanduijvenvoorde@kpnplanet.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten