donderdag 19 september 2013

Van de Projectleider; Najaarsreis 2013, problemen bij online inchecken,

In de 2e week van september ben ik weer voor enkele dagen naar de Oekraïne geweest. In deze blog iets van mijn reis ervaring.

Uiteraard probeer ik altijd zo goedkoop mogelijk te reizen. Ik had bij WIZZ AIR geboekt. Heel mooi dan kan je vanaf 2 weken van tevoren online inchecken. Als je dat niet doet dan moet je aan de incheckbalie € 20 - € 40 bijbetalen. Dus ga je dat zeker doen.
Zo ook ik en het was zeker niet de eerste keer dat ik voor een reis ging inchecken. Maar wat ik ook deed ik bleef maar de melding krijgen dat mijn reis niet te vinden was. Dan begin je toch licht ongerust te worden.
Daarom op internet gezocht naar het bedrijf die mij de reis had verkocht. Ik moest een 0900 nummer bellen a € 0,45 per minuut. Ik kreeg een doorkies menu te horen en uiteindelijk kwam  "indien u problemen heeft met inchecken toets nummer 9" nadat ik dat had gedaan werd mij verteld dat ik voor problemen met het online inchecken mij rechtstreeks tot de vliegmaatschappij moest melden. Leuk voor niets gebeld dus.
Vervolgens was het knap zoeken naar een nummer van de vliegmaatschappij. Ik vond een hele lijst met helpdesknummers, waaronder een Nederlands 0900 nummer. Ik dat nummer bellen. De prijs was inmiddels € 0,80 per minuut met ook nog een start tarief en een maximum van € 40,--.  Ik kreeg vervolgens een Engels sprekende dame, als ik haar wenste te spreken moest ik een 1 kiezen. Vervolgens een Hongaarse, Italiaanse en ga zo maar door. In de hele lijst kwam geen Nederlands sprekend persoon voor.
Misschien had ik niet goed geluisterd dus ik beëindigde de verbinding en belde nog een keer. Opnieuw geen Nederlandse helpdesk. Ik koos vervolgens de Engelse helpdesk. Nadat ik mijn probleem had uitgelegd en mijn incheck nummer had gegeven werd mijn naam gevraagd. Toen ik die noemde klonk gelijk tuuttuuttuut, oftewel men had de verbinding verbroken. Ik heb nog 3 pogingen ondernomen om contact te krijgen maar het lukte niet. Ik heb waarschijnlijk een te moeilijke naam.

Hierna verder gezocht naar een nummer van het vliegveld Eindhoven. Ik zou immers vanaf Eindhoven vliegen. Ik werd daar doorverbonden met de servicedesk en kreeg als antwoord dat er op Eindhoven geen eigen balie van Wizz Air aanwezig is. Nou toen wist ik eigenlijk niet meer wat te doen. Maar de dame van de servicedesk heeft me uiteindelijk wel goed geholpen, want ze gaf mij de tip om schermprintjes van de foutmelding mee te nemen, zodat ik kon aantonen dat het niet goed was gegaan. Dat heb ik dan maar gedaan. Dat bellen had me inmiddels echt wel de nodige euro's gekost.

Op het vliegveld aangekomen werd ik bij de incheckbalie doorverwezen naar de servicedesk alwaar ik mijn verhaal nogmaals heb gedaan. Men was blij dat ik bewijsstukken bij me had en deze keer hoefde ik dan ook niet bij te betalen. Ik vroeg of ik ook gelijk voor de terugreis kon inchecken. Helaas dat was niet mogelijk. Nou maar zien hoe de terugreis dan zou gaan verlopen, zo dacht ik.
De medewerkster achter de balie vertelde mij vervolgens dat ik nog eens moest proberen in te checken maar dan zonder een spatie tussen "van" en "Duijvenvoorde". Dat bleek uiteindelijk de oplossing. Op mijn bestemming heb ik 's avonds dit uitgeprobeerd en het lukte meteen. Dus hierbij de tip voor iedereen die online gaat inchecken en het lukt niet, haal de spatie er tussenuit.
Volgende week zal ik gaan schrijven over projectzaken op het kamp.
vriendelijke groet,

Berend van Duijvenvoorde
projectleider voor de stichting Munkacs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten