vrijdag 27 september 2013

stroopkoeken en ontmoetingen

Als je uit Nederland komt is het vaak wel gebruikelijk om wat lekkers mee te nemen voor een aantal bekenden. Deze keer vroeg Reitze Belle me om een aantal pakjes met stroopkoeken mee te nemen.
Ze worden daar in Munkacks erg gewaardeerd. Zie de hieronder geplaatste foto's.






















Bij Ruslan werden we zoals altijd allerhartelijks ontvangen.
Hier hebben we eerst natuurlijk uitgewisseld hoe het met iedereen gaat. Daarna hebben we uitgebreid gesproken over hoe het op het kamp was. Ik was natuurlijk best nieuwsgierig hoe het met de huisjes was waarvan de bouw in de afgelopen zomer was begonnen.
En of bijvoorbeeld de toilethuisjes nog goed voldeden.

Josie is ook blij met de stroopkoeken.


Reitze had me ook speciaal gevraagd om bij de weduwnaar waar hij van de zomer mee aan het bouwen was stroopkoeken te brengen.






Tijdens de bouw van zijn onderkomen sliep hij met zijn gezin boven de paardenstal.









Nu is hij erg blij met zijn nieuwe huis. Van de week begreep ik van Corine dat er ook een houtkachel was geplaatst, zodat ze het er ook een warm kunnen stoken en eten kunnen koken.
Ook in de andere huisjes hebben we even gekeken. Als je zo van buiten kijkt lijkt het heel wat, maar als je in een ruimte van 3.5 x 6 meter met 5 mensen moet leven, dan is dat toch niet erg ruim.


De volgende keer zal ik wat meer vertellen over het badhuis.
De projectleider,
Berend

PS geef gerust reactie. Kan ook via mijn mailadres







 
 
 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten