vrijdag 1 november 2013

Van de projectleider: voortgang renovatie badhuis

Beste volgers,

Zo'n jaar geleden zat ik te vergaderen op de bovenverdieping van het badhuis. Het was dus herfst en regende lekker. Helaas bemerkte ik dat het niet alleen buiten regende maar ook binnen. Ik zag langs de dakbalken overal regendruppels lopen. Dat was niet zo mooi en had ik ook niet verwacht.
Wat bleek, de dakplaten die we ongeveer 8 jaar geleden op het dak hadden gekregen waren van inferieure kwaliteit. Het waren net sponsen. Zo zogen water op en als ze verzadigd waren lieten ze het water door. Dat is in de loop van die 8 jaren ontstaan. Ruslan vertelde mij dat die platen juist erg aangeprezen waren en op veel plekken gebruikt werden.

Duidelijk werd dat als we het badhuis nog jaren wilden blijven gebruiken als eerste een renovatie van het dak moest plaats vinden. Ik heb dat dan ook aan het bestuur voorgelegd en nadat er een begroting was opgesteld ook groen licht gekregen om dit project uit te laten voeren.

Nu was Ruslan erg druk met allerlei zaken en duurde het even voordat hij zich echt kon richten op dit project.
Juist tijdens mijn laatste bezoek (september 2013) was hij in onderhandeling met een aannemer. Die het uiteindelijk liet af weten. De precieze reden daarvan weet ik niet, maar ik heb zo 'n vermoeden dat hij met zijn mensen niet op een zigeunerkamp wilden werken.

Gelukkig bezit Corine een uitgebreid netwerk aan contacten en daarbinnen bleek ook iemand te zitten die de klus wel wilde gaan doen. Er kwam een klik tussen de aannemer en Ruslan.

Ik kan jullie vertellen dat inmiddels de klus klaar is of nagenoeg klaar en dat is heel mooi zo vlak voordat er weer veel regen te verwachten is.
Hieronder een impressie van de werkzaamheden. Let vooral ook op hoe arboproof deze mannen werken. -:)



Met dank aan de fotograaf, Ruslan

Volgende keer hoop ik iets te schrijven over een blinde jongen op het kamp.
Uw projectleider,

Berend van Duijvenvoorde
Stichting Munkacs











Geen opmerkingen:

Een reactie posten