zaterdag 7 mei 2011

Van de projectleider: de meireis samen met Arlien

Toch maar even alvast een kort verslag.
Op 4 mei in alle vroegte vertrokken we vanuit Hoogkerk naar Eindhoven om vandaar met Wizzair naar Boedapest te vliegen. We kwamen rond 10.30 uur aan en Ildike van Cargorent stond al op ons te wachten. We konden dus snel op weg richting Beregovo. Arlien zal in de komende zomer de reisleider zijn dus voor haar was deze reis ook een soort generale repetitie. Nou daar is ze met glans voor geslaagd. Ze rijdt perfect en alle handelingen met douane en ook een politiecontrole kwam ze feilloos doorheen.
De eerste avond kwamen we in een groot gezelschap van Nederlanders terecht in de Ark in Beregovo. Dat was erg gezellig zeker het zingen onder begeleiding van onze vrienden, Ruslan, Carlos en Tibi. Je moest de gezichten van de mensen eens zien toen de mannen in het Nederlands begonnen te zingen. Ze hadden zelfs al een heel repertoire in het Nederlands. Klonk heel goed.
Na een stevige nachtrust op Lavki, zagen we ’s ochtends dat in de week voor onze komst een deel van de grote loods was afgebrand. Kinderen hadden met vuur gespeeld. Levert voor Nadya weer een forse kostenpost op. Blijkt trouwens dat je de brandweer eerst moet betalen voor ze komen.
Het was die dag 5 mei en Arlien had mij de avond er voor voorzichtig op de hoogte gebracht dat ze dan jarig was. Ik deed natuurlijk of mijn neus bloede. Ze wist niet dat ik de mensen op het kamp al had ingelicht en die maakten er een leuke dag van. Zie foto.
Verdere belevenissen zullen in de komende week volgen. Nu ga ik samen met Maria een heerlijke rustige avond houden en enigszins herstellen van alle belevenissen.
Let dus maar op de komende weblogs.
Hartelijke groet,
Berend
PS geef gerust reactie. Kan ook via mijn mailadres

Geen opmerkingen:

Een reactie posten